Salam pembuka kata...

Blog ini hanya sebagai suka-suka untuk mengisi masa lapang.Kandungannya agak bercampur sedikit,sebab dah jadi minat saya untuk melihat alam sekeliling yang indah ciptaan Allah S.W.T. ini.

Thursday, February 10, 2011

Muzik dan radio....

Assalamualaikum....yiihhaaaaa....tiba-tiba je ada kekuatan nak buat post baru hihihihi :P Ermmm hari ni nak citer pasal muzik dan radio yang selalu membuai selera mendengar saya.

Mula citer pasal Muzik la kan, ermm kalau bab muzik ni rasanya tiada ketetapan atau dalam erti kata lain tak ikut genre sangat. Rasa sedap je dengar, itulah yang selalu di dengar hihihi. Memang ada beberapa pemuzik atau lagu yang di minati. Antara pemuzik/ band/ artis yang disukai ialah band Search, Wings, XPDC, Anuar Zain, Slam dan Linkin Park. Tapi yang paling diminati tentulah Slam dan XPDC  hehe sampai dalam handphone, PC, laptop ada lagu diorg hahaha...Tak tahu kenapa lagu diorg best sangat dan layan plak tu. Teringat lagi waktu sekolah dulu bergendang kat meja dengan member-member lagu Monggol Dah Pulang. Lagu Slam sudah semestinya Mentari Muncul Lagi lah kan.Memang best gilerrrr hihihi...

Masuk bab Radio plak ek..hehe Sebenarnya dalam kehidupan saya ni hanya 4 stesen je yang saya suka dengar.Ianya mengikut kronologi dari kecik sampai besar. Ok ini radio yang saya suka dengar :-
  1. PerakFM ( memang ol'skool stesen ni, lagu2 pun memang mantop2 hihi )
  2. EraFM ( kat stesen ni la 1st time dengar lagu Slam,pastu terus sangkut dgn lagu Slam hihihi )
  3. XFM (dulu dikenali sebagai XFreshFM, lagu-lagu band indie & yang paling baru mmg byk kat stesen ni.dulu siap join chat room XBual diorg lagi hihihi )
  4. FunkerFM ( atau lebih dikenali sebagai FFM.radio khas untuk pelayar2 internet tegar.lagu2 pun best siap bleh request lagi dan bleh register jadi Funkerians untuk dapat macam2 faedah hehehe konfim layaaannnn..)
Kiranya post ini mengenai minat saya terhadap muzik dan radio je hihihi. Sebenarnya pagi tadi ada sorang ni tanya pada saya "you ni suka layan lagu yang macam ne, muka macam gangster rock je tapi layan lagu Slam ape kes ???". Dan dia gelakkan saya, haaa inilah jawapan kepada persoalan orang itu muaahahaha (gelak evil sikit je). Memang la muka rock ganas je, tapi dalam hati ada taman tau. Bak kata orang, rockers kalau jiwang....lelehhhh beb...hahaha...Apapun setakat ini jela merapu saya. Sekian jumpa di lain masa.Hari baru semangat baru happy selalu...layaaannnnn.....

2 comments: